
Ingredients per 6 persones (Recepta gallega)
1 ½ kg. de musclos de roca • 1 cabeça d’alls • 1 bon manat de julivert • oli d’oliva • 600 gr. d’arròs •1 ½ l. d’aigua • sal
Preparació
Fer obrir els musclos al vapor i una vegada oberts separa’ls de la closca i reservar.
En una cassola tirar-hi un bon raig d’oli i fer-hi sofregir l’all i el julivert ben picat.
Seguidament afegir-hi l’aigua de fer obrir els musclos, els musclos, l’aigua necessària com per fer una cassola d’arròs i la sal. Quan arrenqui el bull tirar-hi l’arròs i coure quinze minuts, retirar del foc i deixar reposar cinc minuts més tapat. Servir immediatament.
Aquest arròs aparentment, amb tant poca cosa i que el color tampoc l’acompanya no sembla que hagi de ser tant bo, s’ha de provar. Tothom a qui he donat la recepta ha repetit. A casa s’ha convertit en un plat dels que mengem sovint.










Si no es volen obrir a part no cal, Jo els tiro a dins a la cassola quan el sofregit ja està fet ho tapo i que s’obrin junt amb el sofregit i després i afageixo l’aigua que falta. L’unic que si després vols treure les closques és una mica més brut.
Per aquest mateix motiu, obro els musclos apart.