Canelons de Festa Major

Ingredients (40 canelons)

Farciment

2 pits d’ànec • 2 Kg. de cap de llomillo • 2 fetges de pollastre • 2 cervells de be • 1 ceba • 3 tomàquets madurs • llard • oli • sal • brandi • ½ branca de canyella • ½ got de llet • ½ got de suc de rostit • 2 ous

Pasta  40 canelons • oli • sal   Beixamel  Mantega i sal • 2 gots de llet • 2 gots del suc de rostir • farina o maizena  (per espessir)  Gratinar  400 gr. formatge rallat • mantega

Elaboració

Es fan bullir els cervells apart amb aigua i sal.

Es posa a  l’olla exprés un cul d’aigua (molt poca) i tots els ingredients pel farciment menys els ous i la llet. Es deixa coure durant 30 minuts aproximadament (segons l’olla). Si no es te olla exprés es rosteix poc a poc en una cassola sense posar-hi aigua.

Quan està fred es pica tot i s’hi afegeixen els ous, la llet i el suc del mateix rostit fins que quedi morós, per agafar consistència s’afegeix farina o maizena.

Es deix reposar durant tot un dia.

Bullir la pasta dels canelons amb aigua, un raig d’oli i sal. Refredar-la a raig d’aixeta.

Posar las pasta separada una per una a sobre un drap de cuina i anar repartint el farciment que hem fet el dia abans i cargolar.

La beixamel es fa en una paella, posar-hi la mantega (una cullerada), la llet, una mica del suc del rostit, un pessic de sal i maizena. Anar remenant  fins just quan arranqui el bull.

Untar una plata per anar al forn amb mantega, posar-hi els canelons i cobrir amb la beixamel, el formatge ratllat i trossets de mantega. Gratinar poc a poc fins que quedin ben rossos.

*Es poden fer amb temps i congelar, o bé ja amb la beixamel i el formatge, o bé una vegada estan caragolats es posen al congelador “sueltos” i quan estan una mica congelats es posen en una bossa i així els podem anar treien d’un en un i no els tenim que fer tots.

About these ads

Posted on 2 agost 2012, in entrants, olla exprés, pasta, RECEPTES and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Feu un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: