Empanadas Salteñas (Argentina)
Ingredients per 36 crestes
2 paquets de crestes (empanadas) “La Cocinera” • 3 cebes ben grosses • 3 tomàquets ratllats • 1 kg. de carn picada de vedella • 25 gr. de maizena • 1 pebrot vermell • 3 ous durs •1 ou cru • ½ pot d’olives farcides • orenga •nou moscada • pebre vermell dolç • pebre negre • sal • oli d’oliva
Preparació
Fem un sofregit amb les cebes ben picades, quan estigui rossa hi afegim el pebrot i seguidament els tomàquets rallats i un pols de sucre per l’acidés. Tot seguit hi afegim la carn picada i l’amanim amb la sal, els pebres, l’orenga i la nou moscada (molt poca). Ho deixem rostir tot junt i ho lliguem amb la maizena. Finalment hi afegim les olives i els ous durs tallats ben petits.
Mentrestant escalfem el forn a 250º dalt i baix.
Agafem les crestes una per una. La posem a la ma esquerra i l’omplim del mig, humitegem el canto amb aigua perquè s’enganxi bé i la dobleguem, l’estranyem i cargolem la vora. (Podeu veure aquesta feina al següent vídeo).
http://www.youtube.com/watch?v=UdpDtI6mtfo
Una vegada ben tancades les crestes les posem a sobre la reixeta del forn damunt paper vegetal i les untem amb ou batut.
Les courem durant uns 15 minuts.
* També es pot segellar amb l’ajuda d’una forquilla (les de foto estan fetes així), igualment, si voleu, en contes de coure-les al forn les podeu fregir.
Les crestes es poden omplir d’ingredients molt diferents, bolets, formatge, verdures…, aquestes les vaig aprendre a fer en un curs de «Cuines del món» i, la veritat, estan molt bones.
Publicado el 13 mayo 2011 en carmanyola, carns, RECEPTES, tapes y etiquetado en blog de cuina, carmanyola, crestes, crestes de carn, cuina fàcil, empanadas, empanadas salteñas, empanadillas, empanadilles, ordal, receptes, taper, tapes. Guarda el enlace permanente. 1 comentario.
Reblogged this on Celler-Adocse.
Me gustaMe gusta