Caldereta de llamàntol

Ingredients per 8 persones

6 llamàntols • 3 o 4  litres de fumet de peixoli d’oliva • 2 porros • 1 ceba • 300gr de tomacons

Per la picada 4 nyores • 3 grans d’all • 3 llesquetes de pa fregit

Per muntar el plat 1 o 2 barres de pa fregit (6 llesquetes per cap)

Preparació 

Escalfar al forn a 250º, quan estigui ben calent posar-hi el llamàntols vius en una safata de forn durant 5 minuts, no traíeu ni les gomes que porten a les pinces, és el temps just perquè es morin. Un cop morts els tallarem, cos i cua seguint les anelles (3 trossos), les pinces en 2 trossos i el cap tallat pel mig.

Agafarem una cassola ben gran, si és de fang millor, hi tirarem molt d’oli i , primer de tot, quan l’oli estigui ben calent hi fregirem les 3 llesquetes de la picada i les traurem. Tot seguit ja podem fregir els trossos dels llamàntols ben enfarinats, sense fregir-los massa,  i els retirem en una safata.

Amb el mateix oli de fregir els llamàntols, i si convé n’hi afegim més, hi farem un sofregit amb els porros i la ceba tallats ben petits. Tot molt poc a poc i quan sigui ben ros hi tirarem els tomacons que haurem triturat amb la batedora (pell i tot), quan els tomacons quedin ben sofregits ho triturarem tot junt.

Per fer la picada tallarem les nyores pel mig i les escaldarem amb aigua ben calenta els hi traurem les llavors i les posarem al pot de la batedora junt amb el grans d’all pelats, les llesquetes de pa fregit,  una mica de fumet i ho trinxarem tot.

Ja podem incorporar els llamàntols a la cassola, hi tirem el sofregit per sobre, la picada i ho cobrim amb el fumet. Deixar que faci xup-xup tot junt uns 10 minuts i ho deixem reposar per menjar-ho, millor, l’endemà.

A l’endemà fregirem amb oli d’oliva el pa de barra a llesquetes petites. Ho servirem amb plats fondos amb 3 o 4 llesquetes de pa fregit al cul, 4 o 5 trossos de llamàntol i el suc per sobra. Ho menjarem amb cullera.

* És plat únic, penseu que atipa força, s’ha de menjar poc a poc i repetir fins que no en quedi. 

 

 

Acerca de Sopadefarigola

De cuina, de muntanya i de poble.

Publicado el 20 diciembre 2013 en cuina mediterrània, peixos i mariscs, plats nadalencs, RECEPTES, sopes i cremes y etiquetado en , , , , , , , . Guarda el enlace permanente. 3 comentarios.

  1. Hola Llúcia,

    Ja hem escollit la recepta de la setmana a la pàgina de Facebook de Lestevesreceptes.cat, i hem decidit que sigui la teva! L’enhorabona i moltes gràcies!

    https://www.facebook.com/pages/Lestevesreceptescat/371178396284981

    Me gusta

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: