Bacallà de Quaresma (amb panses i ou dur)

La més FÀCIL de les cassoles, èxit assegurat. (Recepta de la meva àvia Adelaida) 

Ingredients per 6 persones

6 talls de llom de bacallà dessalat • 6 ous durs • un grapat de panses sense pinyol •1 ceba grossa • 3 tomàquets madurs o ½ pot de triturat • 3 grans d’all • ½ branca de canyella • pebre vermell dolç • brandi

Preparació

Comencem fent els ous durs. Els refredem, pelem i guardem.

Fregim el bacallà enfarinat amb oli d’oliva ben calent en una cassola,  primer pel cantó que no te pell, i el retirem.

En la mateixa cassola i amb el mateix oli que hem fet servir per fregir el bacallà, si convé n’hi afegim, hi fem un sofregit amb la ceba tallada ben petita i els grans d’all picats, un cop ben rossa hi afegim els tomàquet ratllats, el pebre vermell, la sal. Passats dos minuts hi afegim la canyella i un raig de brandi.

Un cop fet el sofregit tornem a posar a la cassola els talls de bacallà junt amb els ous durs partits per la meitat, les panses i ho cobrim amb aigua.

Deixem coure tot junt uns deu minuts més i ja està. Es pot menjar de seguida però d’un dia per l’altre està més bo.

*S’ha de tenir cura al remenar doncs el bacallà es desmanega, millor fer-ho agafant la cassola i sacsejant-la.

Avatar de Desconocido

Acerca de Sopadefarigola

De cuina, de muntanya i de poble.

Publicado el 2 marzo 2019 en cuina catalana, cuina mediterrània, peixos i mariscs, RECEPTES y etiquetado en , , , , , , , . Guarda el enlace permanente. 4 comentarios.

  1. Ita, la meva mare també fa un bacallà de quaresma molt bo que hi posa espinacs i alls tendres, ja li demanaré la recepta.Petons

    Me gusta

  2. Nena quines receptes més bones, aquest divendres sant m’animaré a fer-la, crec que la meva sogre feia un bacallà semblant però tambè hi posava espinacs potser?

    Me gusta

Deja una respuesta

Crea tu propio sitio web gratis en WordPress.com.Crear tu propio sitio web.
Empezar gratis