Xató

Xató-sf

El plat més típic de DIJOUS GRAS, una amanida d’hivern. Als pobles dels Penedès i Garraf present a moltes cases durant aquests dies de Carnaval.

Ingredients per 6 persones

Per la salsa: 2 o 3 grans d’all • 36 ametlles torrades • 12 avellanes torrades • 8 nyores • molla de pa xopa de vinagre • oli • sal

Pel plat: 2 escaroles • 200 gr. de bacallà esqueixat i dessalat • 150 gr. de tonyina salada esqueixada i dessalada • 18 filets d’anxoves • olives arbequines • olives negres mortes

Preparació i Maridatge

En un morter picarem els alls amb la sal perquè no saltin. Un cop ben aixafats, hi anirem afegint les ametlles i les avellanes pelades fins que quedi una pasta homogènia. Escaldarem les nyores (treure les llavors abans d’escaldar-les) i rascarem la polpa interior amb l’ajuda d’una cullereta i ho afegirem al morter. Hi posarem la molla de pa i continuarem treballant-ho. Un cop llesta hi afegirem lentament l’oli sense parar de remenar i així aconseguir la consistència volguda. Si voleu anar per feina ho podeu fer em la batedora.

En una safata col·locarem per aquest ordre l’escarola neta i ben escorreguda, el bacallà, la tonyina, les anxoves, les olives i finalment la salsa.

En el moment de servir es remenen tots els ingredients i es reparteix pels plats.

* Si no teniu tonyina salada podeu fer-ho, tot i que no és tant bona, amb tonyina en oli ben escorreguda.

Aquest àpat és típic acompanyar-lo amb truites variades, botifarra d’ou i arrodonir-ho amb merenga i coca de llardons.

 

 

Acerca de Sopadefarigola

De cuina, de muntanya i de poble.

Publicado el 13 febrero 2015 en amanides, carmanyola, cuina catalana, cuina mediterrània, entrants, RECEPTES y etiquetado en , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente. 2 comentarios.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: